Sunday, November 17, 2013

Standardization is The Death of Creativity?


Standardization is The Death of Creativity?


   The father of Industrial Engineering, Frederick Winslow Taylor was famous for his time-and -motion study. After his research on his area and his theories came out at the earlier 90s, the idea of detailed standards, implemented with great discipline in a hierarchical organization with bureaucracy has been a gospel of industrial engineers for about 100 years. The creed was common used and no one doubt it because it indeed helped with increase productivity and efficiency of a work process. However, with the changing of philosophy in industrial engineering management and control, humans are more concerned about job satisfaction and integrity. Some people point out that time-and-motion regimentation actually prevents continuous improvement and creativity. 



   The professions in this area believe bureaucracy can “inevitably alienate employees,position labor relations, stifle initiative and innovation,and hobble an organization’s capacity to change and to learn.” It is a big problem if a company wants to create a world-class productivity and quality at the same time to increase workers’ motivation and satisfaction. The companies can not always build their work process on the logic of coercion. To work like a machine suffocates learning. The abuse of using Taylorism generates numerous issues such as absenteeism, high turnover, poor attention to quality, strikes, even sabotage. High level managers are began to find out a way to solve this kind of problems. On one hand, they want to increase the productivity and workers’ satisfaction. On the other hand, they also want to adapt Taylor’s theories because it is still useful in many perspectives. 

    Many famous companies developed their own management methods and worked well in caring both sides. I want to talk about some rules and methods from most successful companies that can lead to a robust management in industries. 

(1) Fully evaluate applications and make sure to find out the right person to serve in a position they are good at and interested in.

(2) Develop a training program to make sure the workers understand the work process well. 

(3) Eliminating inequalities such as using the same parking lots, identical dress code, same eating facilities between managers and workers.

(4) Collecting suggestions and ideas in order to specify improvement projects. Once someone’s ideas were adopted, provide incentives for employees according to Maslow’s hierarchy of needs theories.

(5) To build a team culture in order to reinforce a group of people. This is helpful to eliminates the fears of a worker and look themselves as a part of this company.

(6) Standardized work using benchmarks in your area and provide some funds for different level workers to make some changes if the origin system did not fit the goals well. 

(7) Establish a professional group to help workers, engineers or even teams if they can not solve  a problem they can get help very quick.

(8) Making connections between different levels. They can share their informations and working together for a certain vision. This makes its easy to make a continuous improvement in all hierarchy. 

(9) Empower workers to help them in self-actualization. 

(10) Evaluate and redesign a production system if it is necessary. 





   Those rules in production system can not only made people work harder, it made them work smarter as well. To empower workers and well establish a system are essential for efficiency and quality in routine operations. It serves not only the workers’ interests but also serves the future important goals of a business. 

1 comment:

  1. I agree with you, I think it is important for big companies to show their workers that they are more than just another number. I have worked at a big company that failed to show workers their worth. This resulted in high turnover, poor morale, and workers did little to better the company.

    ReplyDelete